Az önelfogadás alapjai

“Fogadd el magad!”

Ezt a mondatot egyre többet láthatod – magazinokban, a közösségi média felületein, esetleg az ismerőseidtől.

Remekül hangzik, ugye? Kár, hogy így önmagában kb. annyit ér, mint amikor egy szomorú embernek azt mondják, “ne legyél szomorú”. Ha eddig úgy érezted, hogy számodra elérhetetlen ez a tanács, esetleg frusztrált is, hogy látszólag mindenki kibékült magával, csak neked nem megy – akkor jó helyen vagy.

Az elkövetkező két hétben ehhez szeretnék gyakorlati segítséget nyújtani.

Igyekeztem úgy összeállítani az anyagokat, hogy a jelenlegi túlterhelt helyzetben is emészthető legyen: Egy szöveges bevezető után mindig egy gyakorlati feladat következik, amit naplóírással és viselkedésed megfigyelésével teljesíthetsz.

A gyakorlatokat nem tudom helyetted elvégezni, de azt megígérem, hogy ha végigcsinálod mind a 14 nap anyagát, akkor jobban fogod magad érezni a bőrödben. 🙂

Az önmagadról kialakított képet befolyásolhatja az értékrendszered, a gyakran használt szófordulataid, hogy milyen tartalmakat látsz rendszeresen, vagy akár az is, hogy milyen ruhákat hordasz. Lehet, hogy ezek közül van olyan, ami nem újdonság, de ha eddig nem tudtad, hol is kezdj neki – az elkövetkező napokban végigvezetlek ezen.

Elképzelhető, hogy a 14 nap után se fogod magad tökéletesnek látni (és beszélek arról is majd, hogy miért nem is biztos, hogy ez a jó cél). Sőt az is lehet, hogy nem 14 nap alatt jutsz a kurzus végére – azért választottam ezt a formátumot, hogy maximálisan a te igényeidhez tudd alakítani a tempót, amiben haladsz.

A kurzus anyaga megvásárlás után örökre a tiéd marad! Ezzel szeretnélek segíteni abban, hogy ne érezd magad sürgetve, hiszen az önfejlesztés, a gyógyulás nem verseny.

A cél nem az, hogy soha többé ne legyenek negatív töltetű gondolataid saját magaddal kapcsolatban, hiszen ez irreális elvárás lenne.

Inkább azt szeretném hogy a kurzus végére legyen egy átfogó képed arról, hogy jelenleg milyen a kapcsolatod saját magaddal, és kézzelfoghatóbbá tegyük azt is, hogy min tudsz javítani, milyen eszközök segítségével.

Ez pedig segíthet abban, hogy csökkenjen a rossz napok, bántó gondolatok száma, és abban is, hogy még ha be is következnek, akkor is egyezségre juss magaddal.

Készen állsz? 🙂

  1. Értékrended
    • hogy kapcsolódik egymáshoz az értékrended és a testképed?
    • hogyan tudod őket közelebb hozni egymáshoz?
  2. Szabad-e haragudni?
    • mire jók a negatív érzelmek?
    • hogyan szakíts a diétakultúrával?
    • mit mondj, ha mások nem tisztelik a határaidat?
  3. Mennyire beszéled a diétakultúra nyelvezetét?
    • mi az a diétakultúra?
    • hogyan akadályoz a diétakultúra az önelfogadásban?
    • hogyan ismerd fel a diétakultúrát?
  4. Étkezések, bűntudat és a rózsaszín elefánt
    • hogyan engedd el az étkezésekkel kapcsolatos bűntudatot?
    • “ételfüggő vagyok” – gyakori aggályok az intuitív étkezéssel kapcsolatban
  5. A neutrális testkép és a gyász
    • miért járhat szomorúsággal a diétakultúra elengedése?
    • mi az a neutrális testkép?
    • hogyan fegyverezd le az önmagadat támadó gondolatokat?
  6. Közösségi média – áldás vagy átok?
    • milyen tartalmakat érdemes megszűrni, és hogyan?
    • hogyan tudod elérni, hogy kevesebb diétás reklámot láss?
  7. Válj meg a motivációs farmertől!
    • miért nem jó, ha “majd belefogyok” ruhákat tartogatsz a szekrényedben?
    • hogyan kezeld az érzelmeket, amik felbukkannak, ha nem férsz bele egy régi ruhádba?
  8. Biztonság és testkép I.
  9. Biztonság és testkép II.
    • mi az, amiről sok önsegítő forrás nem beszél?
    • hogy kapcsolódik egymáshoz a biztonság és a testkép?
    • hogyan növelheted a biztonságérzeted rövid- és hosszútávon?
  10. Irigység és body checking – mit lehet ezekkel kezdeni?
    • hogyan kezeld az irigységet és az abból fakadó összehasonlítást?
    • mik azok a helyzetek, amikor bántod magadat, és hogyan tudsz kiszakadni ezekből a gondolatokból?
  11. Mi az, amit nem szeretsz magadban?
    • milyen kérdésekkel segítheted az egészséges fejlődést?
    • mi a különbség a tisztelet és a szeretet között?
    • hogyan fejezz ki tiszteletet a tested iránt akkor, amikor nem szereted?
  12. Mi az, amit szeretsz magadban?
    • milyen a kapcsolatod a dicsérettel?
    • miért fontos, hogy ne csak a külsődben keresd a jót?
    • mit csinálj, ha nem tudod dicsérni magadat?
  13. Mondj igent! Vagy legalábbis egy talán-t. 🙂
    • mi az, amire eddig nemet mondtál, de ezentúl igent szeretnél?
    • hogyan enyhítheted az ijesztő helyzetek okozta félelmet?
  14. Ünneplés
    • az ünneplés szerepe
    • hogyan ünnepeld magad a mindennapokban?

(A kurzus anyaga nem minősül terápiának, nem alkalmas diagnózis felállítására, klinikai problémák kezelésére. Ha úgy érzed, súlyos gondokkal küzdesz, ami személyre szabott segítséget igényelne, kérlek, fontold meg, hogy pszichológushoz fordulsz! Akár a kurzus alatt írt jegyzeteiddel. <3 )